【zbrush】出力したobjがmayaで読み込めない

zbrushからmayaに持って行こうとしたら次のようなエラーが出たことがあります。
When exporting zbrush to maya I got errors like below.

 

// Error: line 0: OBJ file line 4111648: index out of range for face creation. //
// Error: Error reading file. //

 

調べたらエッジに面積0のフェイスができてしまってるとのことでした。
解決策としてはテキストエディタでobjファイルを開いて該当してる箇所、この場合ライン4111648の数字をいじってあげると無事にインポートできるようになりました。
What I found out was there were faces created stuck to edges with no area.
To fix this I opened the obj file with a text editor and fix where there’s a problem.
In this case line 4111648 and I was able to import correctly.

 

(例)4111648ライン目を見つけて次のように直します。頂点のxyzの値で同じになってる数字を別のものに変えてあげます。
find line 4111648 and fix the number. This is xyz value of a vertex so change it to something that’s not too different.
f 993213 993221 993213

f 993212 993221 993213

 

zbrushのデータだと頂点数すごい多いし。
ソフトでクリーンアップとかできたらいいんですけどね…
知らないだけであるのかもしれませんが。
I wonder if there’s another way to clean up obj data.
Maybe there’s a way and I just don’t know about it.

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