ウェイトを振り終えてからモデルのオブジェクト数を少なくするためにオブジェクトをコンバインする必要がありました。
There are some times when I’d want to combine multiply objects after I skin the model.
その際、Mesh→Combineをデフォルトのまま使うとskinClusterが複数できてしまいウェイトのコピーができなくなります。
Combineのオプションの「Combine Skinning」チェックボックスをオンにしてから実行するとskinCluster情報を一つにまとめてコンバインすることができます。
If I use Mesh→Combine with the default option, multiple skin cluster gets created on the new geometry and can’t copy weight.
Check the “Combine Skinning” option and Combine. This way the skin cluster gets combined in one node and can copy weight. 「Combine Skinning」オプションをオンにしてコンバイン
- 「Combine Skinning」オプションをオンにしてコンバイン
- モデルをコピーしてクリーンアップ
- コンバインしたモデルにウェイトをコピー
- Check “Combine Skinning” option and combine geometry
- Copy model and cleanup
- Copy skin weight to the cleanup model